Fundusze Norweskie
Nazwa projektu:
„Poprawa efektywności energetycznej budynków szkolnych: Szkoła Podstawowa nr 6 im. Armii krajowej w Augustowie, ul. Tartaczna 21, Szkoła Podstawowa im. Mjr. Henryka Dobrzańskiego w Sejnach, ul. Mickiewicza 36, Szkoła Podstawowa im. Lotników Polskich w Płocicznie-Tartak (Gmina Suwałki) oraz Biblioteka Szkolna”.
Partnerzy Projektu:
Gmina Miasto Augustów – Wnioskodawca
Gmina Miasto Sejny
Gmina Suwałki
Norsk Energi – Partner z Państw Darczyńców:
Zadania projektu:
- Termomodernizacja Budynku Szkoły Podstawowej nr 6 im. Armii Krajowej w Augustowie;
- Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej im. Mjr. Henryka Dobrzańskiego w Sejnach;
- Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej im. Lotników Polskich oraz Biblioteki Szkolnej w Płocicznie-Tartak
- Przeprowadzenie kampanii podnoszącej świadomość, w tym promocja projektu;
- Zarządzanie projektem
Projekt realizowany jest w ramach Programu Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu
Energia odnawialna, efektywność energetyczna, bezpieczeństwo energetyczne w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021
Mechanizm Finansowy EOG i Norweski Mechanizm Finansowy (czyli tzw. Fundusze norweskie i EOG) są formą bezzwrotnej pomocy zagranicznej przyznanej przez Islandię, Norwegię i Liechtenstein nowym członkom UE – kilkunastu państwom Europy Środkowej i Południowej oraz krajom bałtyckim. Fundusze te są związane z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej oraz z jednoczesnym wejściem naszego kraju do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (który tworzą państwa UE oraz Islandia, Liechtenstein i Norwegia). W zamian za udzielaną pomoc finansową, państwa-darczyńcy korzystają z dostępu do rynku wewnętrznego UE mimo, że nie są jej członkami.
Głównym celem Funduszy norweskich i Funduszy EOG jest przyczynianie się do zmniejszania różnic ekonomicznych i społecznych w obrębie EOG oraz wzmacnianie stosunków dwustronnych pomiędzy państwami-darczyńcami a państwem-beneficjentem.
Po więcej informacji o Programie i Państwach Darczyńcach zapraszamy na poniższe strony: