NABÓR NA STANOWISKO ASYSTENT RODZINY
KIEROWNIK
MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SEJNACH
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO
ASYSTENT RODZINY
1. Nazwa i adres jednostki:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Wileńska 10, 16 – 500 Sejny
2. Liczba stanowisk: 1
3. Forma zatrudnienia:
umowa zlecenie w wymiarze określonym przez zleceniodawcę.
Przewidywany okres obowiązywania umowy od 01.06.2022r- 31.12.2022r. (realizacja przedmiotu zlecenia w zależności od potrzeby: w godzinach przedpołudniowych, popołudniowych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, jak również w weekendy).
4. Miejsce pracy:
Praca z rodziną na terenie miasta Sejny, w miejscu jej zamieszkania, w miejscu wskazanym przez rodzinę lub w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sejnach.
5. Wymagania:
Asystentem rodziny może być osoba, która:
- posiada obywatelstwo polskie,
- posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna,
lub
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art.12 ust. 3 ustawy o pomocy społecznej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
lub
- wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3- letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
- nie jest i nie był/była pozbawiony/a/ władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona,
- wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego/nią nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
- nie był/była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
- posiada umiejętność podejmowania decyzji,
- stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na określonym stanowisku.
6. Wymagania dodatkowe:
- znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych.
- odporność na sytuacje stresowe.
- samodzielność w działaniu oraz wykorzystywanie własnej inicjatywy.
- zaangażowanie, komunikatywność, asertywność, empatia.
- łatwość w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych.
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną.
- wysoka kultura osobista,
- umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
- kreatywność, odporność na stres,
- komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
7. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Do podstawowych obowiązków należeć będzie praca ze wskazanymi rodzinami przeżywającymi trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych, zamieszkującymi na terenie miasta Sejny
Obszary pracy z rodziną:
a) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
b) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego (zarządzanie budżetem domowym, zarządzanie czasem etc.)
c) udzielanie pomocy rodzinom rozwiązywaniu problemów socjalnych,
d) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
e) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów opiekuńczo- wychowawczych z dziećmi,
f) wspieranie aktywności społecznej rodziny,
g) motywowanie członków rodziny do podnoszenia kwalifikacji zawodowych, wykształcenia,
h) udzielenie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,
i) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach prowadzonych przez świetlicę socjoterapeutyczną,
j) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa dzieci,
k) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
l) prowadzenie dokumentacji pracy z rodziną
ł) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu
m) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
n) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
o) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną.
8. Wymagane dokumenty:
a) CV wraz z listem motywacyjnym
b)kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,
c) oświadczenia:
– o niekaralności następującej treści: „Oświadczam, że nie byłem/am karany/a za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe i nie toczy się przeciwko mnie postępowanie karne.
– o posiadaniu zdolności do czynności prawnych następującej treści: „Oświadczam, że posiadam pełną zdolność do czynności prawnych i korzystam z pełni praw publicznych zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych
– oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści:
„ Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie zatrudnienia dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko –asystent rodzinny na rok 2019 zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)).
– Oświadczenie o stanie zdrowia o treści: „Oświadczam, iż znajduję się w stanie zdrowia pozwalającym mi na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny”,
– Oświadczenie na temat władzy rodzicielskiej o treści: „Oświadczam, że nie jestem i nie byłem/am pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mi zawieszona ani ograniczona”.
9. Dodatkowe informacje:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub korespondencyjnie, w zamkniętej kopercie, w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sejnach, z dopiskiem:
Dotyczy naboru na stanowisko Asystent Rodziny
w terminie do dnia 25.05.2022 r. do godz. 9:00
(decyduje data wpływu do Ośrodka).
Aplikacje, które wpłyną do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sejnach po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Jednocześnie zastrzegamy sobie prawo kontaktu tylko z wybranymi kandydatami.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Urzędu Miasta w Sejnach .
W ciągu 14 dni od dnia zakończenia procedury rekrutacyjnej, dokumenty można odbierać w Ośrodku. Po upływie tego terminu zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowych informacji udziela:
Kierownik MOPS w Sejnach pod numerem telefonu (87) 516 21 13,
w godzinach od 8 do 15.
Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Sejnach
/-/ Ilona Anna Okoń
Sejny, dnia 11 maja 2022 r.